Zkušenost s náborem ve společnosti Foodora (Delivery Hero Group): zklamání zabalené do růžového marketingu
Foodora spadá pod německou skupinu Delivery Hero – podle jména by člověk čekal určitou profesionalitu, ale realita náborového procesu mě rychle vyvedla z omylu.
HR oddělení mě kontaktovalo s tím, že jsem je zaujal a že by rádi domluvili online pohovor. Ten začal otázkou: „Řekněte mi něco o sobě – v rychlosti.“ Zvláštní zahájení, které víc připomínalo speed-dating než seriózní výběrové řízení. I tak jsem stručně shrnul své zkušenosti, dovednosti i motivaci. Zdálo se, že je vše v pořádku – postoupil jsem do dalšího kola.
Druhé kolo mělo být osobní, se třemi zástupci firmy: Veronikou, Monikou a Tomášem (manažerem týmu). Realita? Dostavila se pouze Veronika. Žádná omluva za absenci dalších členů, žádné vysvětlení. A rozhovor? Prakticky kopie toho prvního – stejné otázky, stejný formát. Působilo to, jako by se kolegové mezi sebou ani nebavili, nebo možná vůbec nevěděli, koho vlastně hledají.
O pár dní později mi přišel e-mail: vybrali jiného kandidáta, prý „s lepším businessovým myšlením“. Zajímavé ovšem bylo, že mi z firmy volali hodinu poté, co odeslali zamítavý e-mail – že vybraný kandidát nabídku odmítl, a zda mám stále zájem. Odpověděl jsem slušně, ale jasně: nemám.
Shrnutí:
Online pohovor začínající větou „řekněte mi něco o sobě – v rychlosti“ ve mně vzbudil první pochybnosti.
Osobní pohovor? Chybějící manažer, žádná omluva, žádná příprava.
Náhlá změna názoru po odmítnutí nabídky původním kandidátem? Neprofesionální a neupřímné.
Z mé zkušenosti jednoznačně nedoporučuji. Pokud hledáte firmu, která ví, co chce a váží si vašeho času, Foodora to rozhodně není.
Delivery Hero Czech Republic s.r.o. 2/5
IČ: 24254398, DIČ: CZ24254398
Smrčkova 2485/4, Libeň, 18000 Praha 8
Společnost s ručením omezeným
Doporučení:
Pokud se zástupce firmy nemůže dostavit na domluvený osobní pohovor, je naprostý základ slušnosti informovat kandidáta předem – ideálně e-mailem – a pohovor přeplánovat. Ignorování této situace působí neuctivě a amatérsky.
A pokud se rozhodnete pro jiného uchazeče, není vhodné hned poté – v tentýž den – volat odmítnutému kandidátovi jen proto, že ten původně vybraný nabídku nepřijal. To nevypadá jako záložní plán, ale jako zoufalý pokus uhasit vlastní chybu.
A pokud se rozhodnete pro jiného uchazeče, není vhodné hned poté – v tentýž den – volat odmítnutému kandidátovi jen proto, že ten původně vybraný nabídku nepřijal. To nevypadá jako záložní plán, ale jako zoufalý pokus uhasit vlastní chybu.
Jak pohovor proměnil můj pohled na firmu:
Jednoznačně negativně. Místo dojmu důvěryhodné a dobře organizované společnosti zůstal pocit chaosu, nezájmu a neúcty k času kandidátů. Po této zkušenosti jsem si jejich aplikaci smazal a rozhodl se, že přes Foodoru už nikdy neobjednám. Firmě, která takto přistupuje k lidem, nechci dávat své peníze – ať už jako uchazeč, nebo jako zákazník.
Jméno:
Delivery Error
Pozice:
commercial specialist
Forma pohovoru:
osobně
Místo:
Smrčkova 2485/4, 180 00 Praha 8-Palmovka
Dosažené vzdělání:
středoškolské s maturitou
Počet let praxe:
6 - 9 let
Počet kol pohovoru:
3
Výsledek pohovoru:
odmítl/a jsem
Celková zkušenost: 1/5
Přístup a profesionalita personalisty: 1/5
Připravenost personalisty: 1/5
Hodnocení prostředí pohovoru: 1/5
Atmosféra během pohovoru: 1/5
Pochopitelnost výsledku pohovoru (vím, co bude následovat atp.): 1/5
1. května 2025
První kolo bylo online, tam mi HR specialistka řekla, že přednostně probíhají pohovory i s interními kandidáty. Po 3 týdnech dostala pozvánku na 2. kolo a prezentaci vypracovaného úkolu. Myslela jsem tedy, že si mezi interními kandidáty nevybrali.
Pohovor byl moc fajn, cítila jsem se tam dobře. Bylo to v pondělí a slíbili, že se ozvou do středy. Nakonec mě kontaktovali až ve čtvrtek ráno s tím, že jsem pozici nezískala protože dostala přednost interní kandidátka, která bude lepší ve stakeholder managementu. ( což dává smysl, když tam již pracuje a se všemi se zná )
Pohovor byl moc fajn, cítila jsem se tam dobře. Bylo to v pondělí a slíbili, že se ozvou do středy. Nakonec mě kontaktovali až ve čtvrtek ráno s tím, že jsem pozici nezískala protože dostala přednost interní kandidátka, která bude lepší ve stakeholder managementu. ( což dává smysl, když tam již pracuje a se všemi se zná )
Doporučení:
Moje doporučení je, že je naprosto v pořádku a žádoucí si vybrat mezi interními kandidáty, moc ale nerozumím tomu, proč jste mě na další pohovor zvali a nechali mě vypracovat úkol. Jako soukromá firma přece nemáte žádnou povinnost dělat veřejné výběrko.
Během pohovoru jsem měla z manažera oddělení pocit, že již vybráno máte..
Mrzí mě to protože jsem měla o roli zájem a zároveň to bohužel vnímám jako ztrátu času.
Během pohovoru jsem měla z manažera oddělení pocit, že již vybráno máte..
Mrzí mě to protože jsem měla o roli zájem a zároveň to bohužel vnímám jako ztrátu času.
Jak pohovor proměnil můj pohled na firmu:
Pořád vnímám firmu dobře. Přístup a komunikace HR specialistů i manažera byla v pořádku.
Jméno:
Anonym
Pozice:
cx specialista foodora
Forma pohovoru:
osobně
Místo:
Praha
Dosažené vzdělání:
středoškolské s maturitou
Počet let praxe:
2 - 3 roky
Počet kol pohovoru:
2
Výsledek pohovoru:
nepřijat/a
Celková zkušenost: 3/5
Přístup a profesionalita personalisty: 4/5
Připravenost personalisty: 5/5
Hodnocení prostředí pohovoru: 4/5
Atmosféra během pohovoru: 5/5
Pochopitelnost výsledku pohovoru (vím, co bude následovat atp.): 3/5
28. února 2025
Statistika návštěvnosti profilu
Počet návštěv | Průměrná doba čtení | |
---|---|---|
Za poslední den | 5 | 35s |
Za poslední týden | 6 | 23s |
Za poslední měsíc | 7 | 27s |
Za celou dobu | 78 | 44s |